Дидактичні матеріали

Ігри, пазли, кросворди

Життєвий і творчий шлях Франка

І.Франко, тести

Гра "Частини мови"

Вікторина (Повість Г. Малик

Вікторина (Повість Г. Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

Словесник: Інтерактивна картинка "Колискові пісні"

Словесник: Інтерактивна картинка "Колискові пісні"


Кросворд до оповідання Є. Гуцала


Словесник: Інтерактивна картинка "Садок вишневий коло хати"

Словесник: Інтерактивна картинка "Садок вишневий коло хати"

пазл

пазл "Наголошені й ненаголошені склади"


 Гра "Звукові пари"







Ментальні карти











Вправи з ключем на матеріалі творів Т. Шевченка. Тема «Прикметник як частина мови»


  • Завдання 1

З поданих слів випишіть тільки прикметники. Легкий, побілений, зварений, іскристий, засіяний, чистий, уважний, важко, всякий, високий, інший, кожний, низький, енергійний, пом’якшити, волелюбний, оранжевий, ласкавий, вивчений, високо, іржавий, дивний, самостійно, переварити, новий, іграшковий, засіяний, зважений, ігристий, найперший, заспівати, посолений, овочевий, прислухатися, чарівний, позеленілий, ідеальний.
Ключ
З перших букв кожного слова прочитаєте назву поезії Т. Шевченка періоду заслання.
  • Завдання 2

Запишіть прикметники в три колонки: I — якісні, II — відносні, III — присвійні. Активний, спадковий, гусячий, малий, старий, страусячий, срібний, кисневий, доччин, Опанасів, великий, учбовий, кипарисовий, організований, кислий, античний, Оленчин, ананасний, машинний, унікальний, багатий, Денисів, Андріїв, Галчин.
Ключ
З других букв кожного стовпчика прочитаєте назви відомих поем Тараса Шевченка.
  • Завдання 3
Випишіть тільки словосполучення, у яких прикметники мають присвійне значення. Галинчина книга, радісна усмішка, літній дощ, Антонів портфель, ясен місяць, старанний учень, дощова погода, мамина хустка, Андріїв зошит, ведмежа послуга, орлиний зір, заячий характер, Лідина вишиванка, лебедина вірність, золоті руки, Іванів син, вовчий апетит, лисяча натура, Ярославів підручник, собачий холод, відомий поет, золотий ланцюжок.
Ключ
З перших букв прочитаєте назву поеми Т. Шеченка, у якій оспівано подвиги козаків.

  • Завдання 4

Випишіть тільки словосполучення, у яких прикметники вживаються з відносним значенням. Історичні процеси, бабусині окуляри, весняний день, сонячна посмішка, англійська мова, кисле яблуко, навчальний процес, тітчина коса, майстрові інструменти, перелітні птахи, плаксивий хлопець, іспанський танець, зручне крісло, дерев’яний стіл, грайливий вітерець, крейдяні гори, залізна воля, золоте серце, осінній ліс, срібний голос, вівсяне печиво, Шевченкові твори, апельсиновий сік, сталеві нерви.
Ключ
З перших літер кожного слова прочитаєте назву поеми Т. Шевченка.
  • Завдання 5
Випишіть тільки прикметники вищого ступеня (проста форма). Сильніший, більш відомий, легший, найвищий, біленький, активніший, вужчий, дрібненький, синюватий, агресивніший, нижчий, найвродливіший, найбільш зручний, енергійніший, пильніший, синюватий, найменш відомий, огидніший, лагідніший, менш енергійний, якісніший, жовтіший, дрібнуватий, енергійніший, найнижчий, найбільш веселий.
Ключ
З перших літер прочитаєте другу частину вислову Т. Шевченка з вірша «До Основ’яненка»: «Смійся, лютий враже! Та не дуже, бо все гине…».
  • Завдання 6

Запишіть прикметники у дві колонки: I — ті, від яких не можна утворити ступені порівняння, II — ті, від кожного з яких творяться ступені порівняння.
Паперовий, активний, щасливий, реактивний, автомобільний, економний, мужній, обережний, вузенький, жовтий, емоційний, ймовірний, довгенький, солодкий, лагідний, український, апетитний, відомий, уважний.
Ключ
З перших букв кожного рядка прочитаєте закінчення рядків з вірша «Думи мої…» «Там найдете щиру…».
  • Завдання 7

Випишіть прикметники у два стовпчики: I — прикметники, у яких просту форму вищого ступеня порівняння утворюють за допомогою суфікса -іш-, II — за допомогою суфікса -ш-, чергування приголосних чи зміни основи.
Унікальний, дорогий, зелений, високий, азартний, товстий, влучний, хороший, солодкий, тихий, смачний, низький, близький, стислий, кислий, вузький, єхидний, швидкий, хитрий, легкий, дешевий, сміливий, рідкий, ясний, злий, чорний, малий, короткий, уважний, довгий, солоний, смішний, широкий, багатий, поганий, тяжкий.
Ключ
З других букв першого стовпчика прочитаєте останні рядки відомого вірша Т. Шевченка.
  • Завдання 8

Запишіть прикметники у дві колонки: I — твердої групи, II — м’якої групи. Основні, малі, однорідні, околишні, могутні, кореневі, ближні, достатні, оксамитові, Охрімів, звичайні, ранні, минулі, ошатні, столітні, сніжні, зелені, сині, звичайні, кислі, зйомний.
Ключ
З других букв кожного стовпчика прочитаєте назву відомого вірша Т. Шевченка.
  • Завдання 9

Випишіть тільки прикметники, у яких пишуть нн.
Спасен..ий, деревян..ий, склян..ий, благословен..ий, ран..ій, ячмінь..ий, морквян..ий, жадан..ий, ряднин..ий, кровоспин..ий, корін..ий, лебедин..ий, буквен..ий, осін..ій, словозмін..ий, глинян..ий, капустян..ий, картин..ий, священ.. ий, гречан..ий, знамен..ий, лимон..ий.
Ключ
З других букв кожного слова прочитаєте назву відомої поезії Т. Шевченка.
  • Завдання 10

Запишіть складні прикметники у два стовпчики, знявши скісну риску: I — ті, що пишуть разом, II — ті, що пишуть через дефіс. Градо/небезпечний, здавально/приймальний, шести/кутний, дво/вуглекислий, мета/фізичний, сніжно/білий, південно/східний, кисло/солодкий, громадсько/політичний, сто/літровий, далеко/ глядний, пшенично/житній, осново/в’я зальний, дитячо/юнацький, оранжево/червоний, стерео/ фонічний, соціал/демократичний, жовто/гарячий, агро/промисловий, українсько/російський, сильний/ресильний, антибіо/стійкий, зерно/бобовий, яйце/мясний.
Ключ
З других букв кожного рядка прочитаєте перші рядки відомої поеми Т. Шевченка.
Відповіді на завдання
Завдання
Відповідь
1«Лічу в неволі дні і ночі»
2«Катерина», «Причинна», «Утоплена»
3«Гамалія»
4«Іван Підкова»
5«Слава не поляже»
6«Правду, а ще, може, й славу»
7«Незлим тихим словом»
8«Садок вишневий коло хати»
9«Плач Ярославни»
10«Реве та стогне Дніпр широкий»

Немає коментарів:

Дописати коментар